
Pařížský Fashion Week je za námi a módní svět už ví, kam se bude ubírat příští sezóna. Jaro a léto 2026 přinesou klidnější tempo, nositelnost a eleganci, která má hloubku – ale také nový dotek futurismu. Z přehlídek největších domů zaznělo jednotné poselství. Móda se sice vrací k jednoduchosti, kvalitě a osobnímu výrazu, přesto však zůstává otevřená budoucnosti. Paříž letos spojila romantiku minulosti s vizí nového věku. Éry, kde se hedvábí potkává s kovem, klasika s experimentem a ženskost s technologií.
Jonathan Anderson debutoval jako kreativní ředitel Dioru a ukázal, jakým směrem luxusní značka zamíří. Jeho kolekce jaro/léto 2026 byla fascinující kombinací historie a moderních technologií. Na mole se objevily siluety inspirované 18. stoletím – přepásané korzety, výrazné mašle i pokrývky hlavy, ale všechny přešly do současné podoby díky 3D tisku a moderním materiálům. Kolekce tak spojovala klasickou eleganci s futuristickými detaily, které jí dodávaly neotřelou a svěží estetiku, a to nás baví!



Saint Laurent vsadil na dramatickou ženskost a svou ikonickou přehlídkou přímo pod Eiffelovou věží způsobil největší boom letošního fashion weeku. Dlouhé siluety, zvýrazněná ramena a lesklé materiály odkazující k 80. létům působily ohromně. Kreativní ředitel Anthony Vaccarello tentokrát pracoval s průsvitnými texturami, které působily silně i křehce zároveň.


U Loewe se kolekce opírala o architektonické tvary a inovativní zpracování materiálů. Právě tam se nejvíce projevila ona futuristická linka – asymetrické střihy, metalické odlesky a strukturované látky působící jako z jiné éry. Balmain představil retro-glamour inspirovaný devadesátkami, zatímco značka Chloé zůstala věrná svému romantickému minimalismu v odstínech písku a vanilky.





O tom, že se vrací romantika, není pochyb. Nenechte se však zmást. Tentokrát nejde o kýč, ale o promyšlený návrat s odstupem. Simone Rocha představila vrstvené tylové sukně, korzety a mašle. Módní dům Schiaparelli pak přidal opět futuristické detaily a ukázal, že i minulost se dá interpretovat moderně. Rokokový sen se tak mění v hravý, ale stále elegantní statement.


Na molech obecně dominovaly čisté linie, průhledné vrstvy a jemné lesky. Transparentní organza se objevovala i tam, kde bychom ji nečekali. Třeba v kombinaci s kůží nebo v podobě přepásaných kabátů. Z barev převládala vanilková bílá, karamelová, šedobéžová a ledová modř, často doplněné akcentem pistácie nebo chladné růžové.
Ženskost už nemusí být ani něžná, ani tvrdá. Stačí být autentická. Dokazuje to také nová kolekce Louis Vuitton. V kolekci jaro/léto 2026 se značka zamýšlí nad „domovem“ – tím skutečným i tím, který si nosíme v sobě. Nicolas Ghesqui?re vytvořil vizuálně bohatý, ale přesto intimní šatník, který působí jako útočiště individuality. Luxusní materiály a vrstvení se tentokrát nesou v klidnějším tempu.

Kostýmy i nadále zůstávají, jen se mění jejich pravidla. Stella McCartney i Victoria Beckham ukázaly, že oblek může být stejně pohodlný jako tepláková souprava. Spadlá ramena, prodloužené rukávy a pastelové tóny zjemňují klasickou siluetu a tailoring se mění v osobní uniformu moderní ženy.


A obuv? Špičaté boty se vracejí ve velkém, a to v podobě jemných slingbacků nebo páskových sandálků. Punčochy, které jsme považovali za zapomenuté, se staly novým symbolem elegance – jemné, průhledné, s lehkým leskem.


Paříž nám tak znovu připomněla, že skutečný luxus není v nápadnosti, ale v detailech. Sezona jaro–léto 2026 bude o minimalismu s emocí, o futurismu, který zůstává lidský, a o kráse, která nestárne.

















Zdroj foto: Dior, Saint Laurent, Loewe, Valentino, Victoria Beckham, Schiaparelli, Balmain, Chloé, Louis Vuitton